Több, mint 100 millió Android felhasználó töltötte le a Brightest Flashlight Free androidos alkalmazást, amelynek gyártóját az amerikai Federal Trade Commission (Állami Kereskedelmi Bizottság, továbbiakban FTC) azzal gyanúsítja, hogy nem hozták nyilvánosságra azt a tényt, miszerint az alkalmazás adatokat gyűjt a felhasználóról (felhasználói azonosító és lokáció alapú meghatározás) és ezeket egy harmadik félnek eladja. Az alkalmazás hamis  lehetőséget biztosított a felhasználónak, hogy ne ossza meg az információit.

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (Federal Trade Commission - FTC) figyelmeztetést adott ki a kis és közepes vállalkozások számára, amelyben felhívta a figyelmüket a célzott támadásokra. A bizottság közleménye szerint hamis email üzenetek terjednek, amelyek látszólag az FTC-től érkeznek, és a bennük lévő csatolmány segítségével fel lehet törni az áldozatok rendszerét. "Az email arról szól, hogy panaszt nyújtottak be az adott vállalat ellen, az FTC telefonszámát és más elérhetőségét is tartalmazza, de maga az üzenet hamis", szól a közlemény.

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (Federal Trade Commission - FTC) sürgette a mobil eszközök operációs rendszerek készítőit és az alkalmazásfejlesztőket, hogy tegyék átláthatóbbá a termékeiket. Az FTC szóvivője kiemelte, hogy a felhasználóknak joguk van arra, hogy tudják, milyen adatokat gyűjtenek róluk, és azokat hogyan használják fel. Hozzátette, hogy az alkalmazásoknak nem szabadna hozzáférniük a GPS adatokhoz vagy az olyan személyes információkhoz, mint a fényképek és kapcsolatok, anélkül, hogy a felhasználó ne adna engedélyt rá. Példaként felhozta a Path közösségi hálózatot, amely a felhasználók címjegyzékét gyűjtötte össze azok engedélye nélkül. Az FTC 800 ezer dolláros bírságot szabott ki az ügyben. A bizottság ezenkívül javasolja, hogy a fejlesztők tegyék elérhetővé a “Do Not Track” (DNT) funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy letiltsák a reklámozók vagy egyéb harmadik fél által végrehajtott adatgyűjtést.

A Google által a Federal Trade Commission (FTC) részére fizetett 22,5 millió dolláros büntetés a legnagyobb, amit az FTC valaha kirótt. Azonban Francoise Gilbert szerint sokkal fontosabb az adatvédelemről küldött üzenet. "Ha egy vállalat ígéretet tesz az adatvédelmi gyakorlatát illetően, akkor azt be kell vele tartatni. Sok vállalat csak beszél az adatvédelemről, de közben nem gondolják komolyan a vállalások betartását. Adatvédelmi nyilatkozatot tesznek fel a weboldalukra, de csak azért, mert ezt várják tőlük.".

A fiatal számítógépes szakértőnek Jonathan Mayer-nek az az érzése támadt, hogy az online reklámozók követik a vásárlókat az egész Internet-en keresztül - akkor is, ha azok blokkolják az ezt lehetővé tevő sütiket (cookie). Ha Mayer ösztöne nem csal, akkor a reklámozók képesek követni a felhasználókat, ahogy egyik weboldalról a másikra lépnek tovább, annak ellenére, hogy a böngészők úgy vannak beállítva, hogy blokkolják ezt. Hosszú órákon át dolgozott az irodájában, egy sor tesztet végzett el, amikben hirdetésekre kattintott, és nem engedélyezett sütik nyomát kutatta. Aztán egyszer csak megütötte a főnyereményt. Az elmúlt évek legnagyobb adatvédelmi botrányába botlott bele: a Google titokban rengeteg iPhone-ra telepített sütiket.

A Dropbox egy széles körben használt, igen népszerű online adattárolási rendszer. A Szövetségi Kereskedelmi Kamara (Federal Trade Commission - FTC) vizsgálata szerint a cég hazudott az ügyfeleinek a szolgáltatásaiknál használt adatbiztosításról és titkosításról, hogy ezzel üzleti előnyre tegyenek szert.

Az érdem egy milwaukee-i FBI ügynöknök illet, aki lekapcsolta a "Spamkirályt". A 23 éves moszkvai férfit azzal gyanúsítják, hogy egy botnet hálózat segítségével több 10 billió kéretlen reklámlevelet küldött naponta.